5&8 Productions

  • Home
  • // Voice Response

Voice Response

Tegenwoordig worden IVR-systemen voornamelijk gebruikt om de telefonische bereikbaarheid van bedrijven en organisaties te vergroten. Behalve het keuzemenu waardoor u direct bij de juiste persoon binnen een organisatie terechtkomt, kunt u denken aan een systeem waarbij u een meldtekst te horen krijgt wanneer u buiten openingstijden belt. Behalve deze inbound systemen bestaan er outbound IVR’s die klanten bellen en een vooraf opgenomen bericht afspelen.

Laten we eerlijk zijn: slechts 29% van uw klanten zal bij voorbaat positief zijn over een Voice Response Systeem. De overige 71% willen direct, persoonlijk, geholpen worden.

...maar uw klanten zitten ook niet te wachten op een telefoon die blijft overgaan, of een lange wachtrij.

Merijn van de Schoot

Omdat een IVR vaak het eerste klantcontact is, is het belangrijk dat de teksten kloppen én dat deze worden ingesproken door een professionele stem welke direct het juiste vriendelijke, zakelijke of betrouwbare gevoel overbrengt.

Al meer dan 10 jaar verzorgt 5&8 Productions voor de content (de teksten) van diverse IVR systemen. Variërend van het tekstueel ontwerp inclusief menustructuur, tot het sec inspreken van de teksten.

Een voorbeeld:

Om naar een optimale tevredenheid van úw klanten te streven, kunnen wij u alvast enkele tips geven:

  1. Wanneer u gebruikt maakt van een keuzemenu, zorgt u er dan voor dat minimaal 30% van de bellers kiezen voor de eerste optie.
  2. Probeer uw klanten binnen maximaal 3 keuzes bij hun 'eindbestemming' te laten zijn
  3. Laat uw klanten niet eeuwig ronddwalen in het systeem, zorg voor een ontsnapping: 'Voor overige vragen....'

 

  • bumastemra
  • iak_verzekeringen
  • contourdetwern
  • rockmed